Štvrtá Generácia (MkIV) A80 R.v. 1993 - 2002
Základné informácie
Krajina pôvodu: Japonsko
Produkcia: Apríl 1993 - August 2002
Motor/y: 2997 cm³ Toyota 2JZ-GE, 2997 cm³ Toyota 2JZ-GTE
Prevodovka/y: 5-rýchlostná W58 manuálna, 6-rýchlostná V16x manuálna, 4-rýchlostná A340E automatická
Hmotnosť: 1460 kg (bez turba), 1550 kg (turbo)
Rozmery: Dĺžka - 4515 mm, Šírka - 1811 mm, Výška - 1265 mm (1992-1998), 1275 mm (1999-2002)
Kapacita nádrže: 70 l
Prečo je motor 2JZ tak skvelý?
Toyota Supra MkIV je legenda nielen pre svoj vzhľad, ktorý mnohí považujú za jeden z najlepších v automobilovom svete vôbec, no taktiež pre svoj motor, respektíve štvrtú generáciu radového šesťvalca o objeme 3.0 litra s označením 2JZ-GTE. Vybavený dvomi sekvenčnými turbodúchadlami tento motor dosahuje výkon 320 konských síl a krútiaci moment 427 Nm, čo sú na rok 1992 naozaj vysoké čísla.
Krátko po predstavení a predaji si mnohí uvedomili, že tento motor má na viac a dokáže vyprodukovať oveľa väčší výkon než 320 konských síl. Nie je preto žiadnym prekvapením vidieť upravené Supry, ktoré dosahujú výkon cez 1000 konských síl a pri starostlivosti nemajú žiadne problémy. Supra sa tak aj vďaka tomu stala tunerskou ikonou a získala svoje miesto v dobre známom Fast and Furious (Rýchlo a zbesilo) a navždy sa tak zapísala do histórie a pamäti milovníkov áut.

Odolnosť nekončí len pri bloku motora a valcoch
2JZ-GTE taktiež profituje z veľmi dobre navrhnutej hlavy valcov, ktorá využíva trojvrstvové tesnenie z ocele. To taktiež pomáha pri odolávaní vysokého tlaku. No a na záver tu máme kľukový hriadeľ z kovanej ocele, ktorý je mimoriadne odolný.
Toyota pri navrhovaní tohto motora šla úplne cez čiaru, čo nie je vôbec zlé. 2JZ však zdieľa množstvo charakteristík, ktorými sú známe dieselové nákladné vozidlá s vysokým kompresným pomerom a sú vybavené turbodúchadlom. V prípade 2JZ sa však bavíme o motore pre benzínové športové auto.
Akoby Toyota navrhla motor 2JZ a zároveň myslela na to, že mnoho majiteľov jej prihodí niekoľko stoviek koní navyše.